Interneta veikalu izstrāde

4 soļi no idejas līdz pelnošam interneta veikalam

Šajā rakstā Jūs uzzināsies, kas tieši Jums ir jāizdara, lai iegūtu savām vajadzībām atbilstošu interneta veikalu.

Mūsdienās gandrīz jebkuram augošam uzņēmumam ir nepieciešams interneta veikals. Interneta veikala izstrāde daudziem ir ne līdz galam saprotams process.

Bieži dzirdam, ka kādam ir ieteikta “labākā interneta veikala platforma” vai saņemtais veikals ir pārpildīts ar tehniskām kļūdām.

Interneta veikals Jums kalpos kā rīks, ar kura palīdzību varēsiet paaugstināt pārdošanas apjomus un piesaistīt jaunus klientus. Jebkuram ir aizraujoša pieredze saņemt pirmos pasūtījumus no interneta veikala.

Tāpēc esam aprakstījuši procesu, lai Jūs saņemtu to ko vēlaties, būtu apmierināts ar rezultātu un interneta veikals nestu peļņu.

Funkcionalitātes apzināšana

Svarīgi ir saprast kāda funkcionalitāte Jums ir nepieciešama:

Noteikti esat apmeklējuši interneta veikalus, kuri Jums patīk. Pamēģiniet uzmanīgi iziet cauri pirkumu procesam un piefiksēt funkcionalitāti, kura Jums patīk un vēlaties to ieviest savā veikalā.

Valoda un valūta - vai Jūsu interneta veikals būs vienā vai vairākās valodās? Izmantosiet vienu vai vairākas valūtas? Atbildes uz šiem jautājumiem ir jāzin uzreiz, pirms interneta veikala izstrādes uzsāksānas. Bieži ir vilinoši atvērt interneta veikalu trīs valodās. Jāatcerās, ka tad arī ir jāiegulda trīs reizes vairāk darba, lai interneta veikals būtu kvalitatīvs visās valodās. Piekritīsiet, ka ir diezgan grūti kaut ko pārdot internetā, ja, piemēram, preces apraksts nav pārtulkots vai ir pavirši pārtulkots ar google tulkotāju.

Ja neesat pārliecināts vai uzreiz pietiks resursu, lai kvalitatīvi uzturētu interneta veikalu vairākās valodās, bet zinat, ka nākotnē vēlēsieties tās pievienot. Iesakām interneta veikalu veidot vienā valodā. Bet izvēlēties platformu, kura ļauj vēlāk ērti pievienot papildus valodas.

Interneta veikala valodas izvele

Piegāde un apmaksa - vai būs nepieciešama integrācija ar piegādes uzņēmumu, piemēram, DPD vai Omniva? Kādus apmaksas veidus piedāvāsiet - paypal, maksājums ar karti vai internetbanku? Varbūt Jūs tirgojat lielgabarīta preci un to var saņemt tikai nolitkavā ar apmaksu uz vietas. Katram uzņēmuma situācija ir atšķirīga. Ja esat nolēmis tirgot preci ārvalstīs, tad noteikti jāpiedāvā paypal apmaksa. Ja tirgosiet Latvijā, tad lielākā daļa pircēju sagaida, ka varēs saņemt preci kādā no pick-up punktiem un norēķināties izmantojot internetbanku.

Integrācija ar citām sistēmām - būs nepieciešams preču imports vai sinhronizācija ar noliktavas sistēmu? Vēlesieties sagatavot preču eksporta failu salīdzināšanas platformām, piemēram, salidzini.lv, kurpirkt.lv utt. Noteikti iesakām veidot sādus produktu eksporta failus, jo tā ir bezmaksas reklāma Jūsu interneta veikalam.

Mēs palīdzēsim Jums apzināt nepieciešamo funkcionalitāti, uzklausīsim Jūsu idejas un piedāvāsim savu profesionālo viedokli interneta veikala izstrādē.

Sazināties

Platformas izvēle

Kad esat apzinājuši nepieciešamo funkcionalitāti ir jāizvēlas esoša platforma, uz kuras bāzes būvēsiet savu interneta veikalu. Izvēle ir atkarīga no Jūsu mērķiem saistībā ar topošo interneta veikalu.

Jūs vēlaties pamēģināt ar zemām izmaksām vai pēc iespējas ātrāk uzsākt tirgošanu internetā? Vai arī Jums nepieciešama stabila bāze, kuru var ņemt par pamatu un izstrādāt augstākā līmeņa interneta veikalu.

Atvērtā koda vai aizvērtā koda

Ja interneta veikala platforma ir aizvērtā koda, tad tai ir visdažādākās limitācijas, kuras nav iespējams mainīt vai apiet. Tikai jautājums vai tas Jūsu gadījumā traucē?

Savukārt uz atvērtā koda platformas bāzes izstrādāts interneta veikals pieder Jums un ar to varat darīt ko vēlāties. Varat veikt jebkādus papildinājumus vai izmaiņas gan kodā, gan datubāzē, gan servera uzstādījumos.

Magento vs Shopify interneta veikals

Shopify (aizvērtā koda). Pašlaik tirgus līderis starp aizvērtā koda interneta veikalu platformām ir Shopify. Savu popularitāti tas ir ieguvis pateicoties iespējai ļoti ātri uzsākt tirgošanu internetā ar zemām izmaksām, pieņemamu kvalitāti un savu aplikāciju veikalu.

Shopify mēneša maksa ir sākot no 29$ līdz 299$. Kā arī 0.5%-2% komisijas maksa no apgrozījuma. Šī komisijas maksa ir papildus maksājumu nodrošinātāja (paypal, paysera, stripe, swedbank utt) komisijas maksai, kura arī ir parasti 2-3% procentu robežās. Vēl jārēķinās, ka gandrīz visām aplikācijām arī ir mēneša maksa.

Tātad jārēķinās, ka Shopify izmaksas būs 29$ / mēnesī + 5% no apgrozījuma. Mēneša maksa var paaugstināties, ja vēlēsieties kādu maksas aplikāciju.

Mēs iesakām Shopify platformu izmantot šādos gadījumos:

Magento2 (atvērtā koda). Magento 2 tiek uzskatīta par vienu no labākajām atvērta koda interneta veikalu platformām. To izmanto tādi zīmoli kā Nike, Madara Cosmetics, Jysk un vēl vairāk kā 250 tūkstoši citu tirgotāju. Jūs varēsiet mainīt, uzlabot, papildināt jebko, kas nepieciešams jūsu uzņēmumam.

Atšķirībā no Shopify, Magento 2 var ērti pievienot un tulkot vairākas valodas, pievienot produktiem dažādus atribūtus (krāsa, izmērs utt), pievienot apakškategorijas, izmantot vairākas valūtas, induvidualizēt jebkuru sadaļu, integrēt interneta veikalu ar jebkuru citu sistēmu (piemēram, noliktavas) un vēl daudz kas cits.

Lielākoties mēs iesakām izvēlēties Magento 2, jo tas būs kā labs pamats un nekādā veidā nebremzēs tālāku interneta veikala attīstību.

Mēs palīdzēsim Jums apzināt nepieciešamo funkcionalitāti, uzklausīsim Jūsu idejas un piedāvāsim savu profesionālo viedokli interneta veikala izstrādē.

Sazināties

Dizaina izveide

Interneta veikala dizainam ir jābūt vizuāli estētiskam, intuitīvam, bet tajā pašā laikā dizains nedrīkst padarīt interneta veikalu lēnu. Izvēloties dizainu, paturiet prātā, ka Jūs veidojat interneta veikalu klientiem nevis sev. Tāpēc Jūsu galvenais uzdevums ir padarīt klienta ceļu līdz pirkumam maksimāli vieglu, ērtu un īsu.

Individuals vai sablona dizains

Jūs varat iegūt dizainu divos veidos, atkarībā no Jūsu vajadzībām un budžeta:

Izvēlēties gatavu šablonu jeb dizaina tēmu. Jebkurai interneta veikala platformai ir pieejamas gatavas dizaina tēmas, kuras, ja nepieciešams, Jūs varat pielāgot savām vajadzībām. Dizaina tēmas ir gan bezmaksas, gan maksas. Šis ir ātrākais un lētākais veids kā iegūt dizainu savam interneta veikalam. Taču pastāv vairāki riski ar gatavām dizaina tēmām - koda kvalitāte, funkcionalitāte, drošība.

Individuāls dizains - ja Jums ir specifiskas prasības interneta veikala funkcionalitātē vai Jūsu zīmols nevar atļauties izmantot jau gatavu dizaina tēmu, kura ir izmantota daudzos citos interneta veikalos. Tad web dizaineris sagatavo individuālu dizainu atbilstoši Jūsu prasībām. Šādā veidā Jūs iegūsiet gan unikālu dizainu, gan visu nepieciešamo funkcionalitāti.

Programmēšanas darbi

Kad nepieciešamā funkcionalitāte ir apzināta, Jūsu mērķiem atbilstošākā interneta veikala platforma izvēlēta un web dizains sagatavots. Ir pienācis laiks visu šo informāciju pārtulkot datoram saprotamā valodā un izstrādāt interneta veikalu.

Atkarībā no izvēlētās platformas - atvērtā vai aizvērtā koda. Izstrādes laiks un soļi atšķiras. Jebkurā gadījumā ir nepieciešams izvēlēties domēna vārdu (www.domena-vards.lv), nokonfigurēt interneta veikalu (piegādes un apmaksas metodes, valoda un valūta, pievienot produktus, aprasktus utt).

Interneta veikals ir ļoti kompleksa sistēma ar daudz dažādiem komponentiem - sākot ar produktu grupām jeb kategorijām līdz individuālam pirkumu grozam katram apmeklētājam. Tāpēc jāizvēlas kvalitatīvs un pieredzējis izstrādātājs, jo ir ļoti viegli interneta veikalu padarīt lēnu vai nedrošu. Galu galā nekas nevar būt sliktāks par nozagtiem klientu datiem.

Šis parasti ir visdārgākais solis interneta veikala izstrādē, tāpēc rūpīgi jāizvēlas izstrādātājs. Jūs maksājat par speciālista zināšanām, koda kvalitāti un ilgmūžību. Jebkurš programmētājs uztaisīs interneta veikalu, lai tas izskatītos kā dizainā.

No koda kvalitātes ir atkarīgs:

Pētījumi rāda, ka 40% lietotāju vienkārši pamet lapu, ja tā ielādējas ilgāk par 3 sekundēm. Lapas ielādes ātrums un intuitīvā lietojamība ir pielīdzināma veikala rindai, ja Jūsu interneta veikals būs lēns, tad potenciālie klienti vienkārši ieies konkurentu lapā, jo tā ir pāris klikšķu attālumā.

Piesakieties 30 minūšu sarunai. Palīdzēsim saprast kāda funkcionalitāte nepieciešama Jūsu interneta veikalam. Izvēlēsieties saviem mērķiem atbilstošu platformu un ieskicēsim dizaina vadlīnijas.

Sazināties